maj 032020

Alla klubbmedlemmar hälsas välkomna “till ett annorlunda nationaldagsfirande” Vi samlas för att fiska kl:16.30 och vi börjar fiska 17.00 och vi avslutar 21.00. Därefter tänder vi upp grillarna och var och en har med sig det man vill lägga på.Då sker samtidigt prisutdelning och obligatoriskt “fisketjöt”.
Reglerna är enkla vi anmäler fisk i 3 kategorier abborre,gös och gädda. Man mäter och fotograferar fisken om man vill återutsätta den. Det är med andra ord längden som är avgörande, för då slipper vi allt jobb med kalibrering av vågar Alla sportfiskemetoder får användas.
Det finns klubb-båtar att låna men då får ni skicka ett SMS till 0730-351551, skicka gärna även ett om ni är intresserade att deltaga.

Tävlingskommitén