sep 072019

Då var det dags för aktiviteten välkommen ut som vi ordnar i samarbete med Friluftsfrämjandet i Mölnlycke och Naturskyddsföreningen. det kommer att bjudas på en mängd olika aktiviteter vi kommer själva att ha prova på mete och filea fisk som tillreds över öppen eld. Friluftsfrämjandet kommer att slå upp ett läger vid sjön med en mängd olika aktiviteter och självklart kommer det att finnas korv att grilla och nybryggt kaffe. Naturskyddsförening kommer att finnas på plats med akvarium där man får en inblick i vad som lever i våra sjöar. Allt detta kommer att ske vid Råda SFK`s klubbstuga som ligger till vänster om Råda säteri när man kommer bilvägen och det kommer att vara skyltat från Säterileden.

Anders Wass